Jururawat mengaku bunuh 30 pesakit untuk hilangkan rasa bosan


BERLIN 9 Jan. - Seorang jururawat Jerman mengaku dia telah membunuh 30 pesakit di bawah jagaannya atas alasan untuk menghilangkan rasa bosan dan mahu menunjukkan kemahirannya membantu menyedarkan semula pesakit-pesakit terbabit melalui bantuan pernafasan mulut ke mulut (CPR).

Menurut laporan mahkamah di Oldenburg, utara Jerman, tertuduh yang dikenali sebagai Nils.H., dibicarakan sejak September lalu atas dakwaan membunuh tiga pesakit dengan suntikan ubat khusus untuk pesakit jantung dalam jumlah yang banyak.

Pesakit yang disuntik dengan ubat berkenaan secara berlebihan akan mengalami kadar degupan jantung yang luar biasa, tekanan darah menurun, dan otot jantung pesakit tidak berfungsi dengan baik.

Nils, 38, itu turut mengaku, selepas menyuntik mangsa, dia akan melakukan CPR untuk menyedarkan mereka dan sekiranya berjaya, dia akan mengulangi perbuatan keji itu semula, lapor Mail Online.

Dengan kerjasama polis, mahkamah masih menyiasat kematian 147 pesakit di bawah penjagaan Nils ketika bertugas di sebuah klinik di Delmenhorst dekat Bremen antara 2003 dan 2005.

Siasatan polis mendapati Nils melakukan eksperimen tersebut terhadap 60 pesakit, tetapi berjaya menyedarkan mereka semua.-Utusan Malaysia

SHARE ON:

Hello guys, I'm Tien Tran, a freelance web designer and Wordpress nerd. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae.

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment